Opłaca się ponosić moc?Jeśli tak to ile i jakie skutki tego?

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bss2
    Classic
    • 2008
    • 12

    Opłaca się ponosić moc?Jeśli tak to ile i jakie skutki tego?

    Zamieszczone przez lec
    Zamieszczone przez Techno200
    SILNIK:AHF turbo AWX, rura IC turbo ARL

    to jakie to turbo w koncu jest ? AWX czy ARL ?
    bi :!: :szeroki_usmiech
  • c0nn3ct
    Rider
    S_OCP Member
    • 2007
    • 680

    #2
    Opłaca się ponosić moc?Jeśli tak to ile i jakie skutki tego?

    Witam!
    Jestem tutaj nowym użytkownikiem Ale mam dosyć dręczące mnie od jakiegoś czasu pytanie. Mianowicie mam Skode Octavie 1.9 TDi 90KM. Wszystko spoko chodzi, jednak jak każdemu w miarę jedzenia apetyt rośnie. Chciałbym jakoś podnieść moc autka, lecz nie bardzo wiem czy to jest opłacalne (chodzi o chip tuning) i czy są jakieś skutki tego np. silnik krótko wytrzymuje takie coś... albo coś w tym rodzaju. Liczę na wasze opinie w tej sprawie i jakie kroki powinienem uczynić w tej sprawi by mieć parę koni więcej pod maską.

    Pozdrawiam
    Maciek
    O1 AGR <- Była
    O2 '04 BKD "Praha"<- Jest
    OI RS <- Jest

    Komentarz


    • #3
      sam musisz sobie odpowiedzieć na to pytanie
      a jesli chcesz cosna ten temat, przeszukaj forum, było na ten temat bardzo duża liczba informacji.




      Komentarz


      • #4
        c0nn3ct, opłaca się...

        Zyskujesz moc, więcej momentu a dodatkowo krzywa momentu jest "dopracowana" przez co lepiej sie jeździ...

        [ Dodano: Nie Lut 18, 2007 15:38 ]
        Zamieszczone przez c0nn3ct
        Liczę na wasze opinie w tej sprawie i jakie kroki powinienem uczynić w tej sprawi by mieć parę koni więcej pod maską.
        Zadzwonić do firmy: masters tuning baner reklamowy na górze strony

        Komentarz

        • filut
          Classic
          • 2006
          • 33

          #5
          Re: Opłaca się ponosić moc?Jeśli tak to ile i jakie skutki t

          Witaj,

          Najlepiej, żebyś spróbował usiąść za sterami takiej samej oktawi ale mocniejszej.
          Ja na razie mam fabryczne 101 kucy ale jeździłem jakiś czas Octą 110 KM i wiem, że jest różnica.

          Filut
          Octavia off-road edition

          Komentarz

          • paf
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 3140

            #6
            c0nn3ct, na tym forum znajdziesz większość użytkowników octavii którzy są zwolennikami oraz często już posiadaczami modyfikacji programu czy też później osprzętu, lub mechaniki w TDI

            krótko mówiąc - warto - jednak warto również uwzględnić wiek i przebieg i stan auta - to już u fachowców

            filut, coś mi się zdaje żę twój AXR ma nie 101 a koło 112-115 KM - kilka AXRów już sprawdzonych zostało w tym też mój np

            [ Dodano: Nie 18 Lut, 07 20:52 ]
            no a poza tym pamiętaj że jak tuning to poważny a nie jakieś pitu pitu :lol:

            Komentarz

            • filut
              Classic
              • 2006
              • 33

              #7
              Zamieszczone przez paf
              [
              filut, coś mi się zdaje żę twój AXR ma nie 101 a koło 112-115 KM - kilka AXRów już sprawdzonych zostało w tym też mój np
              W takim razie będe musiał odwiedzić hamownię w najbliższym czasie

              Tak czy owak nastawiam się na 130 KM'ów, ale muszę jeszcze dotrzeć silnik.

              Filut
              Octavia off-road edition

              Komentarz

              • paf
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 3140

                #8
                Zamieszczone przez filut
                W takim razie będe musiał odwiedzić hamownię w najbliższym czasie

                Tak czy owak nastawiam się na 130 KM'ów, ale muszę jeszcze dotrzeć silnik.

                Filut
                filut, ten silnik, jak okazały przykładu paru osób z tego forum - spokojnie robi się samym programem na okolice 140-145KM spytaj np kolegę Garreta
                do boju - ja już się zbieram na infekcję

                [ Dodano: Nie 18 Lut, 07 22:43 ]
                te 140-145 - oczywiście jeżeli masz mocną serię z rejonów >110KM - ale to prawie pewne bo do tej pory każda się taka okazywała

                Komentarz

                • filut
                  Classic
                  • 2006
                  • 33

                  #9
                  Zamieszczone przez "pafspytaj np kolegę [b
                  Garreta[/b]

                  BTW: czy turbina w VW to też garret ?

                  Filut
                  Octavia off-road edition

                  Komentarz

                  • Garret
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 1196
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                    #10
                    Re: Opłaca się ponosić moc?Jeśli tak to ile i jakie skutki t

                    Zamieszczone przez filut
                    Witaj,

                    Najlepiej, żebyś spróbował usiąść za sterami takiej samej oktawi ale mocniejszej.
                    Ja na razie mam fabryczne 101 kucy ale jeździłem jakiś czas Octą 110 KM i wiem, że jest różnica.

                    Filut
                    Siła sugestii IMO :lol:
                    W praktyce moce seryjnych egzemplarzy są zbliżone (114-118KM), wartości momentu również

                    A co do odpowiedzi na tytułowe pytanie - wg mnie opłaca jak najbardziej, TDI są wdzięcznym obiektem chiptuningu. Poszukaj w dziale "wykresy" - jeśli masz sprawny silnik to spokojnie możesz liczyć na co najmniej 20% wzrost mocy
                    Garret

                    -----------
                    Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                    Komentarz

                    • jaro4444
                      Rider
                      • 2006
                      • 508

                      #11
                      Re: Opłaca się ponosić moc?Jeśli tak to ile i jakie skutki t

                      Zamieszczone przez c0nn3ct
                      Witam!
                      Ale mam dosyć dręczące mnie od jakiegoś czasu pytanie. Mianowicie mam Skode Octavie 1.9 TDi 90KM. Wszystko spoko chodzi, jednak jak każdemu w miarę jedzenia apetyt rośnie. Chciałbym jakoś podnieść moc autka, lecz nie bardzo wiem czy to jest opłacalne (chodzi o chip tuning) i czy są jakieś skutki tego np. silnik krótko wytrzymuje takie coś... albo coś w tym rodzaju. Liczę na wasze opinie w tej sprawie i jakie kroki powinienem uczynić w tej sprawi by mieć parę koni więcej pod maską.

                      Pozdrawiam
                      Maciek
                      Jaki masz konkretnie model motoru? Jeśli ALH to jest bardzo podatny na tuning i absolutnie jest to bezpieczne jest dla silnika (bo poza wtryskami, sprzęgłem i programem to mechanicznie ten sam motor co 110 KM ASV).
                      U mnie możesz zobaczyć rezultaty tuningu:
                      Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                      Banan na twarzy gwarantowany, ale przy ALH nie można dac ostro i dużo niutków z dołu bo szlag trafi sprzęgło!!!
                      Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

                      Komentarz

                      • Tymon
                        RS
                        • 2004
                        • 2970

                        #12
                        c0nn3ct, zrób program u dobrego tunera a bedziesz bardzo zadowolony :!:
                        Owszem musisz się liczyć z tym, że zawsze jest jakieś prawdopodobieństwo że coś może się szybciej wysrać, ale rzadko kiedy tak się dzieję jak dbasz o maszynę i użytkujesz ją z głową :wink:

                        Pozdrawiam
                        Tymek
                        Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                        Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                        BMW serii 3... Radość z jazdy.

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #13
                          mam wrazenie ze duza czesc "techniczna" tego forum traktuje wlasnie o chiptuningu i innych aspektach podnoszenia mocy, modyfikacjach mechanicznych etc.
                          naprawde wystarczy poszukac, poczytac i wtedy zadawac pytania :idea:
                          uzyj tego: http://forum.octaviaclub.pl/search.php
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          Pracuję...